Постинг
22.11.2016 11:19 -
Размерът няма значение
Автор: gikotev
Категория: Други
Прочетен: 1474 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 22.11.2016 11:36
Прочетен: 1474 Коментари: 0 Гласове:
1
Последна промяна: 22.11.2016 11:36
Това е постановил в своето доскоро секретно, но вече публично Решение на арбитражния съд в Женева, по делото на руската Атомстройекспорт (АСЕ) срещу българската НЕК, по делото за прекратения проект АЕЦ "Белене". Днес ще разгледаме спора между Ищеца (АСЕ) и Ответника (НЕК) по повод исканата сума от първият, за това че е съхранявал и поддържал уж произведено оборудване с дълъг цикъл на производство (ОДЦП, т.е. реакторно и турбинно такова), на територията на заводите на своите подизпълнители. И ето какво четем по този повод на страница 205/412 от Решението (за по-добър преглед и прочит кликнете с мишката върху снимката на страницата):
Видно он параграф 839 на Решението руската АСЕ е поискала над 4 милиона евро, за съхранение на неизвестно какво и колко. Видно от следващият параграф съдът удовлетворява искането с аргумента че "някои елементи са с размери няколко метра на дължина и ширина". Ама колко са тези елементи, колко са тези метри на дължина и ширина, ама има ли височина, ама ... много искате да знаете?
За да добиете представа за размера на грабежа съм ви подготвил кратка лекция по елементарна математика. За начало е важно да си припомним, че делото се е гледало през 2014-та г., а твърдението че нещо е било произведено (например реактора за първи блок) датира от 2012-та г. Следователно той и съпътстващото го оборудване, ако го има въобще, е било съхранявано в продължение на ДВЕ години. Средно по около ДВА МИЛИОНА евро на година. До тук всичко ли е ясно?
За да разбелем дали това е много или малко реших да сравня с цените за паркиране в Санкт Петербуг, защото в едно много далечно (повече от 20 километра) от старата столица предградие и се съхранява въпросното оборудване. Става въпрос за комплекса "Ижорски заводи", упоменати в Решението на съда.
Попитах Google за цените на паркинга в Санкт Петербург и той ми препоръча местен Комитет за развитие на пътната инфраструктура, който предлага тарифи за парко места, в самият център на втория по големина град в Русия. И тарифната таблица изглежда ето така:
За нуждите на нашата математика избрах най-високата тарифа, за една година, за превозно средство от категория "С", което според руските закони означава камион с тегло над 3,5 тона. Нека това бъде камион ТИР?
Ако превърнем руските 216 000 рубли в евро ще получим приблизително € 3000. Значи да си държите ТИР-а в центъра на Санкт Петербург за цяла година ще "олекнете" с € 3000. Но всички ние за година сме олекнали с цели € 2 000 000, което прави приблизително 680 (шестстоин и осемдесет) броя камиони ТИР. Но толкова струва в центъра на старата столица. А на 20 километра в посока блатата на река Нева цените са доста по-ниски? Поне два пъти, а може и повече? Така получаваме, че ние плащаме ежегодно съхранение и поддръжка на между 1 500 и 2 000 камиони ТИР? А? Как ви харесва?
На вашето желание ще оставя да определите, колко голяма площ е нужна, за съхраняването и поддръжката на толкова много ТИР-ове? Според съда това са няолко на няколко метра. Внимавайте да не сгрешите!
Ако не си спомняте на кого дължим тази радост можете да си припомните от "Трайчо Трайков: Дреме ми на микрочипа за българите".
Георги Котев
Видно он параграф 839 на Решението руската АСЕ е поискала над 4 милиона евро, за съхранение на неизвестно какво и колко. Видно от следващият параграф съдът удовлетворява искането с аргумента че "някои елементи са с размери няколко метра на дължина и ширина". Ама колко са тези елементи, колко са тези метри на дължина и ширина, ама има ли височина, ама ... много искате да знаете?
За да добиете представа за размера на грабежа съм ви подготвил кратка лекция по елементарна математика. За начало е важно да си припомним, че делото се е гледало през 2014-та г., а твърдението че нещо е било произведено (например реактора за първи блок) датира от 2012-та г. Следователно той и съпътстващото го оборудване, ако го има въобще, е било съхранявано в продължение на ДВЕ години. Средно по около ДВА МИЛИОНА евро на година. До тук всичко ли е ясно?
За да разбелем дали това е много или малко реших да сравня с цените за паркиране в Санкт Петербуг, защото в едно много далечно (повече от 20 километра) от старата столица предградие и се съхранява въпросното оборудване. Става въпрос за комплекса "Ижорски заводи", упоменати в Решението на съда.
Попитах Google за цените на паркинга в Санкт Петербург и той ми препоръча местен Комитет за развитие на пътната инфраструктура, който предлага тарифи за парко места, в самият център на втория по големина град в Русия. И тарифната таблица изглежда ето така:
За нуждите на нашата математика избрах най-високата тарифа, за една година, за превозно средство от категория "С", което според руските закони означава камион с тегло над 3,5 тона. Нека това бъде камион ТИР?
Ако превърнем руските 216 000 рубли в евро ще получим приблизително € 3000. Значи да си държите ТИР-а в центъра на Санкт Петербург за цяла година ще "олекнете" с € 3000. Но всички ние за година сме олекнали с цели € 2 000 000, което прави приблизително 680 (шестстоин и осемдесет) броя камиони ТИР. Но толкова струва в центъра на старата столица. А на 20 километра в посока блатата на река Нева цените са доста по-ниски? Поне два пъти, а може и повече? Така получаваме, че ние плащаме ежегодно съхранение и поддръжка на между 1 500 и 2 000 камиони ТИР? А? Как ви харесва?
На вашето желание ще оставя да определите, колко голяма площ е нужна, за съхраняването и поддръжката на толкова много ТИР-ове? Според съда това са няолко на няколко метра. Внимавайте да не сгрешите!
Ако не си спомняте на кого дължим тази радост можете да си припомните от "Трайчо Трайков: Дреме ми на микрочипа за българите".
Георги Котев
Поетът Христо Кърпачев е поредна жертва ...
ИЗВЪНЗЕМНИТЕ - МИТ ИЛИ РЕАЛНОСТ: НЕКА ДА...
ЧИЧКО БЕЗРАЗЛИЧКО
ИЗВЪНЗЕМНИТЕ - МИТ ИЛИ РЕАЛНОСТ: НЕКА ДА...
ЧИЧКО БЕЗРАЗЛИЧКО
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
Блогрол
1. YouTube видео канал на Георги Котев с доказателства за престъпленията
2. Натоварване на мощностите в АЕЦ "Козлодуй" в реално време
3. АЕЦ "Запорожие" (Запорожская АЭС), Украйна
4. АЕЦ "Южна Украйна" (Южно-Украинская АЭС), Украйна
5. АЕЦ "Ленинград" (Ленинградская АЭС), Русия
6. Дневен статут на американските АЕЦ
7. Дневен статут на британските АЕЦ
8. Дневен статут на чешките АЕЦ
9. Статут на френските АЕЦ (почти) в реално време
10. Национална електрическа компания (НЕК)
11. Българска независима енергийна борса
12. Министерство на енергетиката
13. Еврочикаго, българският вестник в САЩ
2. Натоварване на мощностите в АЕЦ "Козлодуй" в реално време
3. АЕЦ "Запорожие" (Запорожская АЭС), Украйна
4. АЕЦ "Южна Украйна" (Южно-Украинская АЭС), Украйна
5. АЕЦ "Ленинград" (Ленинградская АЭС), Русия
6. Дневен статут на американските АЕЦ
7. Дневен статут на британските АЕЦ
8. Дневен статут на чешките АЕЦ
9. Статут на френските АЕЦ (почти) в реално време
10. Национална електрическа компания (НЕК)
11. Българска независима енергийна борса
12. Министерство на енергетиката
13. Еврочикаго, българският вестник в САЩ