Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.01.2016 10:29 - България произвежда повече електроенергия от Русия
Автор: gikotev Категория: Други   
Прочетен: 1220 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
И това наистина е така, поне според любимите (за милиони левове) "медии" на фондация "Америса за (унищожаване на) България" - групичката "Капитал". Вече повече от месец тя ни "осветява" за състоянието на родната енергетика, чрез нарочно създаденият на сайта и портал

Енергетиката на светло

И сега нека си припомним, как "Капитал"-истите ни "осветяват" за общото количество произведена електроенергия за 2014-та г.? И "светлината" им изглежда така (за по-добър преглед и прочит кликнете с мишката върху инфографиката):

image

Но понеже на "Капитал"-истите не са им платили да ни покажат общото количество произведен ток аз (а на мен не ми се плаща от години, за нищо) оградих в зелени квадрати тези числа, чиято сума ще ни даде търсеното количество. И така:

19 801 + 11 000 + 9 456 = 40 256 милиона МВт.ч (Мега-Ват-часа - 1 МВт.ч = 1 000 кВт.ч)

Това че са милиони личи от нарочно оградените от мен, в червени рамки и посочени с червени стрелки показатели на инфо-графиката.
Казано иначе това представлява приблизително 40 МИЛИАРДА МВт.ч (40 000 000 000 мВт.ч) или 40 ТРИЛИОНА кВт.ч (40 000 000 000 000 кило-Ват-часа).

Е, вече можем да се пренесем в Русия и да видим, какви ги върши тамошната енерГЕПИйна групировка? Ето как изглежда електропроизводството в най-голямата в света, по територия, страна (източник - Системният оператор на единната енергийна система на Руската федерация ТУК):

image

Наблюдаваме синята крива, на която съответства дясната скала на графиката. Пак, за удобство, нека закръглим? За 2014-та г. РФ е произвела общо 1 000 милиарда кВт.ч електроенергия, което прави 1 ТРИЛИОНА кВт.ч.

На вас оставям по-трудната задача - да определите, колко пъти повече електроенергия е произвела България от Русия, в рамките на календарната 2014-та г.
За наскоро изминалата 2015-та г. нещата и за двете държави не са се изменили особено. За Русия със сигурност знам, че през 2015-та г. е произвела с 0,5% по-малко ток от предходната година, а за България все още не съм попаднал на точно число, но съм сигурен, че няма да има никакви изненади.

Всъщност аз вече ви разказвах тази история по малко по-различн начин (в "
"Капи(то)тал"-но неграмотни, но безгранично алчни"), но понеже се опасявам, че съм останал не добре разбан реших да ви я осветя от по-различен ъгъл.

Сега по-ясно ли е?

Георги Котев



Гласувай:
2



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gikotev
Категория: Други
Прочетен: 9897418
Постинги: 3166
Коментари: 2895
Гласове: 5354
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930