Постинг
25.09.2016 11:19 -
На пазар за ядрени реактори
В светлината на все по-натрапващите се съмнения, че се опитват да ни пробутат счупеният, на 10-ти юли 2016-та г., реактор за блок №1 на АЕЦ "Беларус" реших да направя едно елементарно сравнение. То представлява измерване на разстоянията по права линия между поръчителите на реакторно оборудване АЕЦ "Беларус" и АЕЦ "Белене" до заводите производители - Атоммаш в град Волгодонск и Ижорски заводи край Санкт Петербург. На сравнителната графика съм показал и размерът на разстоянията, ако поръчителите си бяха разменили изпълнителите. За по-добър преглед и прочит кликнете с мишката върху долната снимка:
Зелените отсечки показват разстоянието от АЕЦ-а поръчител до завода изпълнител, а белите отсечки - до завода, който би могъл да изпълни същата поръчка. А сега си представете, че корпусите на ядрените реактори са едро-габаритни и тежат над 300 тона. След като бъдат произведени те трябва да бъдат транспортирани до съответната площадка на АЕЦ, което при избраната схема оскъпява разходите и повишава в пъти рисковете от проблеми при транспорта.
Нещо повече. Независимо, че вие виждате разстоянието по права линия от АЕЦ "Беларус" до завод Атоммаш, във Волгодонск, реалното разстояние на пътя, по който е бил транспортиран вече счупеният реактор е повече от ТРИ пъти или приблизително 4500 километра. Подробности и детайлна карта на трасето можете да видите в "Мистериите на счупения реактор в АЕЦ "Беларус"". Какви тук могат да бъдат гаранции, че още по време на транспортирането му, което е продължило цели 75 денонощия, не са положени основите на бъдещото му счупване? А?
Ще се опитам да предвидя напиращият въпрос у някои от вас. Коя АЕЦ, кога е поръчала своето реакторно оборудване. Но преди да ви отговоря ще направя едно задължително уточнение. Най-вероятно самите поръчители не си избират завода-производител, а това прави дъщерната компания на Росатом Атомстройекспорт (АСЕ), което не променя съмненията в сбъркана логика.
А сега за старта на поръчките. Според многократни твърдения на министъра на енергетиката Теменужка Петкова реакторното оборудване за АЕЦ "Белене" е поръчано през месец ноември 2008-ма г. Според Уикипедия страницата на АЕЦ "Беларус" договорът за нейното изграждане е подписан през месец октомври 2011-та г. Следователно ние сме изпреварили белорусите с минимум ТРИ години.
За финал ще припомня само, че реакторите за АЕЦ "Беларус" са от типа ВВЕР-1200, а за АЕЦ "Белене" - ВВЕР-1000. Но разликите между тях са пренебрежимо малки. Работата е там, че по-високата мощност при ВВЕР-1200 се постига не за сметка на по-голям или различен реактор, а в разликата на използваното ядрено гориво. По-брой и по конструкция ядрено-горивните касети в двата реактора не се различават. Разликата се състои в масата на ядреното гориво във всяка касета и степента на обогатяването му по Уран-235. Поради тази причина няма никакъв проблем счупения реактор да ни бъде пробутан и никой няма и да разбере.
Георги Котев
Зелените отсечки показват разстоянието от АЕЦ-а поръчител до завода изпълнител, а белите отсечки - до завода, който би могъл да изпълни същата поръчка. А сега си представете, че корпусите на ядрените реактори са едро-габаритни и тежат над 300 тона. След като бъдат произведени те трябва да бъдат транспортирани до съответната площадка на АЕЦ, което при избраната схема оскъпява разходите и повишава в пъти рисковете от проблеми при транспорта.
Нещо повече. Независимо, че вие виждате разстоянието по права линия от АЕЦ "Беларус" до завод Атоммаш, във Волгодонск, реалното разстояние на пътя, по който е бил транспортиран вече счупеният реактор е повече от ТРИ пъти или приблизително 4500 километра. Подробности и детайлна карта на трасето можете да видите в "Мистериите на счупения реактор в АЕЦ "Беларус"". Какви тук могат да бъдат гаранции, че още по време на транспортирането му, което е продължило цели 75 денонощия, не са положени основите на бъдещото му счупване? А?
Ще се опитам да предвидя напиращият въпрос у някои от вас. Коя АЕЦ, кога е поръчала своето реакторно оборудване. Но преди да ви отговоря ще направя едно задължително уточнение. Най-вероятно самите поръчители не си избират завода-производител, а това прави дъщерната компания на Росатом Атомстройекспорт (АСЕ), което не променя съмненията в сбъркана логика.
А сега за старта на поръчките. Според многократни твърдения на министъра на енергетиката Теменужка Петкова реакторното оборудване за АЕЦ "Белене" е поръчано през месец ноември 2008-ма г. Според Уикипедия страницата на АЕЦ "Беларус" договорът за нейното изграждане е подписан през месец октомври 2011-та г. Следователно ние сме изпреварили белорусите с минимум ТРИ години.
За финал ще припомня само, че реакторите за АЕЦ "Беларус" са от типа ВВЕР-1200, а за АЕЦ "Белене" - ВВЕР-1000. Но разликите между тях са пренебрежимо малки. Работата е там, че по-високата мощност при ВВЕР-1200 се постига не за сметка на по-голям или различен реактор, а в разликата на използваното ядрено гориво. По-брой и по конструкция ядрено-горивните касети в двата реактора не се различават. Разликата се състои в масата на ядреното гориво във всяка касета и степента на обогатяването му по Уран-235. Поради тази причина няма никакъв проблем счупения реактор да ни бъде пробутан и никой няма и да разбере.
Георги Котев
1.Теория на пазара. Видове пазар. Пазаре...
Някои данни за перспективния енергиен ре...
© За няколко реактора повече
Някои данни за перспективния енергиен ре...
© За няколко реактора повече
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
Блогрол
1. YouTube видео канал на Георги Котев с доказателства за престъпленията
2. Натоварване на мощностите в АЕЦ "Козлодуй" в реално време
3. АЕЦ "Запорожие" (Запорожская АЭС), Украйна
4. АЕЦ "Южна Украйна" (Южно-Украинская АЭС), Украйна
5. АЕЦ "Ленинград" (Ленинградская АЭС), Русия
6. Дневен статут на американските АЕЦ
7. Дневен статут на британските АЕЦ
8. Дневен статут на чешките АЕЦ
9. Статут на френските АЕЦ (почти) в реално време
10. Национална електрическа компания (НЕК)
11. Българска независима енергийна борса
12. Министерство на енергетиката
13. Еврочикаго, българският вестник в САЩ
2. Натоварване на мощностите в АЕЦ "Козлодуй" в реално време
3. АЕЦ "Запорожие" (Запорожская АЭС), Украйна
4. АЕЦ "Южна Украйна" (Южно-Украинская АЭС), Украйна
5. АЕЦ "Ленинград" (Ленинградская АЭС), Русия
6. Дневен статут на американските АЕЦ
7. Дневен статут на британските АЕЦ
8. Дневен статут на чешките АЕЦ
9. Статут на френските АЕЦ (почти) в реално време
10. Национална електрическа компания (НЕК)
11. Българска независима енергийна борса
12. Министерство на енергетиката
13. Еврочикаго, българският вестник в САЩ