Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.11.2009 10:51 - Правителството се бори с корупцията в АЕЦ Козлодуй?
Автор: gikotev Категория: Други   
Прочетен: 2637 Коментари: 0 Гласове:
0



Този материал е посветен на реалните действия на новото правителство с корупционните практики в АЕЦ Козлодуй. Както всички Вие прекрасно знаете, откакто е всъпило в правото си да упражнява изпълнителната власт в България то само с това и се занимава, но АЕЦ Козлодуй някак си постоянно им се измъква от полезрението. С едно единствено изключение, но и то оставено без последствия, а именно непрозрачните процедури за продажба на електроенергия, на избрани частни комапнии.

А историята започва с това, че на 20 август 2009 аз подадох сигнал, по електронен път, до Комисията по превенция и противодействие не корупцията (КППК) към Министерския съвет, председателствана от вътрешният министър. За да следя развитието на сигнала системата ми предоставя уникален код с който да влизам и проверявам. Почти цял месец чаках той да започне да се разглежда и още толкова време беше разглеждан. В началото на ноември 2009 изненадващо за себе си видя, че сигналът е вече със статут ПРИКЛЮЧЕН. Тогава започнах да се замислям, а защо след като е приключен мен не ме уведомяват за резултата, независимо, че според изискването на формата аз съм посочил и телефон и е-майл за връзка. Около седмица си задавах въпроса, защо се получава така? Тогава реших пак да вляза в системата на КППК, да копирам каквото мога от формата и да го пусна в блога си, като негледен материал, за борба с корупцията. Този път, съвсем случайно, забелязах, че в края на формата се е появил един линк, който в началото отсъстваше и в който се предполагаше, че се намира отговора до мен. Отворих го и го прочетох. Сега можете да го прочетете и Вие 1:1, на тук приложените три фотографии.

image
image
image

Аз разбира се съм абсолютно несъгласен с изводите и закляченията на ръководителя на инспектората към МИЕТ, г-жа Велкова. С едно единствено изключение, насрочената финансова проверка за нарушения по ЗОП (Закон за обществените поръчки), свързани със сключването на “кух” договор за консултантски услуги, на стойност 340 000 евро. Ето защо реших незабавно да подновя сигнала си до КППК, но този път, също така, да  уведомя и лично министър Трайков, с копие до министър–председателя, за действията по прикриване на престъплението, от страна на г-жа Велкова. И за да сте напълно в течение на взаимодействието ми с тях, по долу публикувам и съдържанието на писмото, пак 1:1. То се припокрива със сигнала до КППК. С това и ще приключа изложението на днешният материал. А за това дали и до колко наистина правителството е решено да пребори корупцията в АЕЦ Козлодуй ще Ви информирам своевременно. А ето го и самото писмо.

                                                                                               До министъра на МИЕТ

                                                                                              Г-н Трайчо Трайков

                                                                                  Копие: До председателя на МС на РБ

                                                                                              Г-н Бойко Борисов

 Уважаеми г-н министър!


Във връзка с мой сигнал от 20 август 2009 г. до КОМИСИЯТА ПО ПРЕВЕНЦИЯ И ПРОТИВОДЕЙСТВИЕ НА КОРУПЦИЯТА КЪМ МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ, за безпрецедентна корупционна практика в АЕЦ Козлодуй, свързана с въвеждането в експлоатация на нов вид ядрено гориво, получих писмо от г-жа Марияна Велкова, ръководител на Инспектората към МИЕТ, с Изх. № Т-94-Г-33, от 21.10.2009 г. С него тя ме информира, че във връзка с подадени от пресата, интернет и зам. председателя на НД Екогласност г-н Пенчев сигнали по същия повод, ръководеният от нея Инспекторат в сътрудничество с дирекция към МИЕТ, АЯР и АЕЦ, са предприели всички необходими разследвания, анализи и констатции, при което заключават следното:  “Това обаче не доказва твърденията за злоупотреби и корупционни схеми, които изнасяте в публичното пространство”. Без да става ясно кое е това “Това обаче, не доказва”.

В т. 2 от писмото й се цитира Доклад № 12-00-743/15.08.2005, изготвен от дирекция “Сигурност на енергоснабдяването”, към бившето МИЕ, след проверка в  АЕЦ Козлодуй, по Сигнал на председателя на Комисията за борба с корупцията към 40-то НС. Следва: “В доклада е направен общ извод, че АЕЦ Козлодуй ЕАД се експлоатира в съответствие с издадените лицензии за експлоатация на 5 и 6 енергоблок, като по никакъв начин не са нарушавани пределите за безопасност за преходния период на промяна на типовете гориво в периода 2004-2008 г.”

КАТЕГОРИЧНО НЕ СЪМ СЪГЛАСЕН С ТВЪРДЕНИЯТА НА Г-ЖА ВЕЛКОВА.

  1. В края на месец юли 2008 г. г-жа Велкова се свърза с мен чрез електронната ми поща и поиска да й предоставя доказателствата, с които разполагам за несъответствието между експлоатираното в АЕЦ Козлодуй ядрено гориво и описаното в Техническата обосновка за неговата безопасност (ТОБ). (Пояснявам, че това е най-важният технически документ за всяка една АЕЦ, навсякъде по света, без който нито една централа не би могла да се експлоатира). Аз и изпратих т.нар. от мен Доказателство №1, където това несъответствие е ОЧЕВАДНО. Тя, в телефонен разговор с мен, пое ангажимент, че след приключването на проверката ще ми изпрати резултатите, което не се е случило и до ден днешен. Предполагам, че цитираният тук Доклад № 12-00-743/15.08.2005 г., изготвен от дирекция към бившето МИЕ е свързан с изпратения от мен до нея доказателствен материал. Поне така следва от постановление на Окръжна прокуратура-Враца, от 28.10.2008 г., по преписка вх. №2748/2008 по описа на ОП- Враца. От въпросното постановление на ОП-Враца следва, че този документ, наречен тук Доклад, а там Становище, третира въпросът за изнасяне или не от моя страна на фирмена тайна, а не е свързан със сигнал от председателя на КБК към 40-то НС. Кое е вярното, не става ясно. Освен ако дирекцията към МИЕ не е изготвила едновременно и двете. (Уточнение: кореспонденцията ми с г-жа Велкова все още се пази на сървърите на Yahoo.com. Предполагам, че никой няма да ме обвини в тяхната манипулация.)
  2. Към момента на изготвянето на въпросния Доклад-Становище, директор на дирекция “Сигурност на енергоснабдяването” към бившето МИЕ, е г-н Васил Хаджиев - сега служител на АЕЦ Козлодуй. Същият господин съвсем основателно, аргументирано и доказуемо е обвинен от мен като един от главните съучастници в криминалното престъпление, за което сигнализирам вече втори път КППК към МС, а паралелно с това и Вас. Няма как той да изготви Доклад–Становище срещу себе си или срещу съдружниците си. Поради същото обстоятелство, смея да предполагам, че г-жа Велкова не изпълни нито обещанието си, нито служебното си задължение да ми изпрати въпросния Доклад–Становище. Аз не съм в състояние да повярвам на твърденията й, и на общите изводи, без да съм се запознал със съдържанието на това творение.
  3. В последното писмо на г-жа Велкова до мен, в отговор на сигнала ми до КППК, тя твърди, че “...по никакъв начин не са нарушавани пределите за безопасност за преходния период ...”, което КАТЕГОРИЧНО НЕ ОТГОВАРЯ НА ИСТИНАТА. Този факт е документално доказуем, чрез запазени медийни изяви, както на бившия изп. директор на АЕЦ Козлодуй Иван Генов, така и на председателя на АЯР Сергей Цочев. Още по-солидни доказателства могат да бъдат открити в маса документи, на разположение в АЕЦ и АЯР.
  4. В писмото на г–жа Велкова до мен, в отговор на моят сигнал до КППК, липсва всякакъв анализ на общо 18 на брой доказателства, които бях посочил, че може да бъдат намерени на страниците на моят блог www.gikotev.blog.bg, а също така и в www.eurochicago.com.
  5. Пак в същото й писмо, твърдението “В доклада е направен общ извод, че АЕЦ Козлодуй ЕАД се експлоатира в съответствие с издадените лицензии за експлоатация на 5 и 6 енергоблок...” НЕ СЪОТВЕТСТВА НА ИСТИНАТА. Моите и на гражданския комитет в моя защита усилия да изясним това обстоятелство, не се увенчаха с успех поради организираната защита на АЕЦ Козлодуй, АЯР и от забележете, доставчика на ядреното гориво за централата - руската корпорация ОАО ТВЕЛ. На наше искане по ЗДОИ (Закон за Достъп до Обществена Информация), АЯР и АЕЦ отказаха достъп до документ, собственост на АЕЦ Козлодуй, но с аргумент, че ОАО ТВЕЛ не давал санкция за това. Става въпрос за Техническо решени на българска АЕЦ, неразделна част от разрешението на АЯР за поетапен преход от един вид гориво към друг, достъпът до което се забранява от руска страна??? При което възниква въпросът – кой командва ядрената енергетика в България?
  6. Не на последно място, следва да привлека Вашето внимание на методите и похватите в работата на г-жа Марияна Велкова, при изпълнение на служебните й задължения. В началото на настоящата 2009 г., Инспекторатът, който тя ръководи, издава следният отчетен документ: “Информация за постъпилите в Инспектората сигнали за корупция в периода 01.01.2008 г. до 31.12.2008 г.”. В него са намерили място общо 15 броя сигнали, но липсва сигналът, който, както тя твърди в последното си писмо до мен, е постъпил едновременно от минимум 4 (четири) страни, сред които медиите, КБК към 40-то НС, г-н Пенчев и лично от мен. По въпросният сигнал тя е кореспондирала, освен с мен, а също така и с журналист от Дойче Веле, писан е Доклад–Становище и даже е разпитвана в ОП Враца и въпреки това го е пропуснала в годишния отчет. Защо се получава така и случайно ли е това? Аз не мисля така.
  7. Единственото вярно нещо в нейното писмо е сигналът за злоупотреби в АЕЦ Козлодуй, по ЗОП, по който предстои проверка от АДФИ. Това е добре, но съгласете се, г-н министър, че не може сигналът за неправомерно източване на 340 000 (триста и четирдесет хиляди) евро да се използва за прикриване на много по-голямо крадене, в размер на стотици милиони евро. Подозирам, че точно такива са били намеренията на г-жа Велкова и на хората, които я напътстват в това нейно поведение.

Уважаеми г-н министър! Във връзка с изложените по-горе съображения, ВИ УВЕДОМЯВАМ ЗА ИЗВЪРШВАНЕ НА БЕЗПРЕЦЕДЕНТНО КРИМИНАЛНО И КОРУПЦИОННО ПРЕСТЪПЛЕНИЕ на територията на АЕЦ Козлодуй от организирана българо-руска група. Настоявам незабавно да предприемете всички законови мерки за прекратяване на това престъпно деяние и наказване на виновните лица. В същата връзка Ви предлагам да не се възползвате в бъдеще от услугите на г-жа Марияна Велкова, а точно обратното, своевременно да я подведете под отговорност за съучастие в прикриване на тази криминална практика, с непредвидим риск за ядрената безопасност.

С уважение: Георги Котев




Тагове:   Козлодуй,   АЕЦ,


Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gikotev
Категория: Други
Прочетен: 9889980
Постинги: 3166
Коментари: 2895
Гласове: 5354
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930